Czerwone flagi w relacji z klientem

Relacja z klientem - 5 zachowań klientów, na które powinnaś zwrócić szczególną uwagę.

Chcesz poznać kluczowe elementy udanej współpracy, które pozwolą Ci uniknąć nieprzyjemnych sytuacji i zbudować trwałe relacje z klientami? Jeśli tak, to ten wpis jest właśnie dla Ciebie!

Relacja z klientem jest bardzo ważna, bez względu na to, w jakiej branży pracujesz.

➡️ Brak kontaktu i zaangażowania – bez dialogu nie ma szansy na udaną współpracę. Jeśli klient „zapada się pod ziemię”, nie odpisuje, a do tego o każdy materiał musisz się prosić – przemyśl, czy chcesz tracić czas i energię na taką współpracę, gdzie zależy tylko Tobie. 🤷 Wzajemna komunikacja i zaangażowanie są kluczowe dla budowania efektywnej relacji z klientem.
➡️ Niechęć do podpisywania umów – jak to się mówi, umowy podpisuje się na złe czasy. Ja nie zaczynam pracy bez podpisania umowy i Tobie też radzę wypracować sobie taki nawyk. Jasne, te umowy zazwyczaj są długie i trzeba poświęcić im chwilę. Jednak jeśli ktoś od razu mówi, „aa po co ta umowa, nie traćmy czasu na głupie papierki”🙈, zapala mi się czerwona lampka. Warto zadbać o dopełnienie tych formalności na samym początku. Dbałość o formalności na samym początku może zapobiec nieporozumieniom i nieuczciwemu postępowaniu w przyszłości.
➡️ Traktowanie innych z góry – współpraca na zasadzie B2B, jest współpracą partnerską. Nie ma szefa i podwładnego. Koniec, kropka. Współpraca oparta na partnerstwie i wzajemnym szacunku przynosi korzyści obu stronom.
➡️ Nagminne zwlekanie z płatnością – tutaj chyba nie muszę nic więcej dodawać, prawda? Za wykonaną pracę należy się płaca. W poprawnej relacji z klientem naprawdę nie musisz upominać się o opłacenie faktury. 
💰 Wiadomo, jak komuś raz się zdarzy przegapić termin płatności faktury, nie robimy dramatu. Jesteśmy tylko ludźmi. Jednak kiedy notorycznie musisz upominać się o swoje pieniądze, to znaczy, że coś jest nie tak.
➡️ Nierealne wymagania – oderwanie od rzeczywistości / nieznajomość realiów to bardzo często problem. Jeśli Twój klient da sobie wytłumaczyć, jak to wygląda w praktyce i zmieni swoje myślenie, ma otwartą głowę – to super sprawa! Gorzej, jeśli upiera się przy swoim i oczekuje od Ciebie cudów na kiju. 🍭 Warto wtedy zastanowić się nad taką współpracą, bo najprawdopodobniej taka osoba nigdy nie będzie z Ciebie zadowolona. Warto koncentrować się na współpracy z klientami, którzy są elastyczni i otwarci na wspólną dyskusję, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. Przeczytaj, jak skutecznie delegować zadania wirtualnej asystentce. To pomoże Ci pozbyć się nierealnych wymagań, gdy to Ty jesteś stroną delegującą. Zadbaj o relację także gdy Ty jesteś klientem!
Mam nadzieję, że ten post pomoże Ci uniknąć nieprzyjemnych współprac. 
Więcej ciekawych porad znajdziesz na moim Instagramie. 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *